středa 24. října 2012

Magic: the Hoarding, část 1

Lidi co s nima hrajou Magic se mě čas od času ptají, kolik těch balíků vlastně mam. Většinou odpovídam, že kolem 15, protože to bylo číslo, ke kterýmu jsem došel při posledním sčítání. No, ale protože nerad říkám přibližné výsledky, nedávno jsem ty decky opravdu spočítal. Mám jich 22.

Nedávno jsem testoval nejnovější dva přírůstky a napadlo mně udělat takový soukromý turnaj, abych zjistil, které balíčky jsou nejlepší. Celá věc už běží, ale nevejde se do jednoho článku, pročež budu postovat průběžně. Začnu s představením všeho toho bordelu, co mám. jen vzhledem k mizernému netu nebudu postovat odkazy na znění karet.

První zmíním decky na současný Standard:

RAF (WG) je nejnovější přírůstek, který měl být původně jen plný vlků s podporou Descendant's Path, pak se rozrostl o anděly, a nakonec jsem vyrazil Path protože mi často pohřbil na spodku knihovny zajímavé karty.

Izzet Dragonworks (UR) funguje zejména na enchantmentu Call to the Kindred, který leží nejčastěji na Slumbering Dragonovi. Může, ale taky nemusí, povolat karty typu Niv-Mizzet, Dracogenius, nebo Utvara Hellkite. Potřebuje ještě spoustu práce.

Self-Mill (UGwb) je balík, jehož účelem je semlít sebe a sešrotit oponenta. Přestože obsahuje karty jen z Innistrad bloku (dokonce jen z prvních dvou sad), je neskutečně účinný. Zabíjí většinou gigantickým Splinterfrightem, armádou z Kessig Cagebreakers, nebo paboučkama z několikerých Spider Spawning.

Undying (BG) se s Ravnicou přesunul od zahraj-tunu-věcí-s-undying-a-potom-Wratha na mix potvor s mechanikou Undying a Scavenge, protože když už na sobě ten counter z Undyingu má, proč by jich nemohl mít třeba dvacet. Ale bacha, jedny Blasphemous Act zůstaly.)

Ještě před rotací byly Standard-legal i balíčky:

Beguiler Engine (U) je trochu Iluze, trochu Wurmcoil Engine, trochu Beguiler of Wills a hodně Mimic Vat. Přestože postrádá jednotnou ideu, vede si, možná právě díky svojí nepředvidatelnosti, dost dobře.

Suicide Artist (WB) stojí na příšerách Mentor of the Meek, Puresteel Paladin a Blood Artist. První dvě se starají o proliz z malých příšer tokenů a Living Weapon equipmetnů, třetí svačí soupeře. A když to náhodou nevychází, pořád je tu Bloodline Keeper.

Infect (UG) je jeden z Allcommonů, co dovede díky své rychlosti překvapivě zatopit i normálním Modernovým balíčkům. Je tu tuna potvor s Infectem, tuna posilování a klíčový Distortion Strike. Je tomu už dlouho, co tenhle deck rotoval, ale pořád obsahuje karty jen ze dvou bloků, takže je ve Standardovém rozsahu.

No a teď Modern:

Kyselinka (UW) je čistě Modernový allcommon postavený kolem karty Reality Acid. Pokud přežije počáteční tlak, dovede překazit plány mnoha balíků.

Johannes Cabal (uB) je ... takový úlet. Magicová poklona Jonathanu Howardovi a jeho knihám o "nekromantovi jisté neproslulosti." Neznamená to ovšem, že nefunguje.

(Nearův) Šatník (UG) je další z řady úletů, i když původce názvu nezná zdaleka tolik lidí jako Cabala. Krátce řečeno, Near je v mém D&D světě bůh špatného vkusu. Překvapivě je jemu věnovaný balík docela brutální. Hlavní příšerou je, jak jinak, Near (Yavimaya Enchantress, protože ta podoba je dokonalá), další důležitou úlohu plní oblečky od různých závojů (Umbry), přes obojky (Domesticate) po tetování (Infiltrator's Magemark).

Slivovica II (UG) bohužel není tím původním WRG deckem, kterým jsem za dobrých časů útočil za 5k damage. Tahle si trochu hraje s mechanikou Fateseal (Mesmeric Sliver), obecně kontrolováním (Telekinetic) a zabíjí krz Psionic Slivera.

Sladké Sny (WB) obsahuje spoustu karet spojenou se spaním. No a pak samozřejmě taky nějaké způsoby, jak přežít a vyhrát. Obecně chcete dostat do hry Howling Mine + Underworld Dreams, lze také lehce ironické Sleeper Agent + Pillory of the Sleepless, nebo se vykašlete na rukavičky a nasadíte Sigil of the Empty Throne a zbytek se zařídí sám.

Chronomancer Ascension (UR) je variace na Pyromancer Ascension decky, zaměřená na nekonečné zacyklení Time Warp.

Šrot (WUR) je můj nejproklínanější deck (následovaný Sladkými Sny), protože když Control, tak Con-Troll. Šrot sesílá levné artefakty, účinně je recykluje, a časem oponenta udolá Niv-Mizzetem nebo nekonečností hry.

Wolf Pack (G) vzniknul jako náhodné uskupení karet na základě skromného přání "chci sežvejkat oponenta obří smečkou vlků." Jako spousta netradičních balíků slaví i tento nečekané úspěchy.

Elfové (BG), a.k.a. Sorin + Nissa fan-deck ztratili od dob Lorwynu na Standardu spoustu šťávy. Pořád umí zabít, ale chce to revizi.

Allíci (WUG) přes svojí jednoduchou strategii umí vraždit výborně. Co nepřeválcuje gigantický Umara Raptor semele Halimar Excavator & spol. Obsahuje také veselé kombo Turntimber Ranger + Xenograft.

Školní Výlet (WBG) je takovou trochu budgetovou verzí Melira Podu. Ještě s ním bude legrace.

Stompy (G), a.k.a. 3-barevný Monogreen umí rozdupat ledaskoho. Ve druhém kole umí vyhodit Boggart Ram-Gang nebo Wilt-Leaf Cavaliers, kteří všichni krásně nabuší Primalcruxe. Třešničkou na dortu je Craterhoof Behemoth.

No a nakonec balík, co už není ani tak úplně Modern:

Draci! (R) - protože Dragonspeaker Shaman nesmí chybět. Existuje málo veselejších věcí než ve 3. kole Seething Song, Shaman a Rakdos Pit Dragon (nebo Moltensteel Dragon). Následovaný v dalším Crucible of Fire. Pokud je to moje poslední karta na ruce, tím líp!

Posledními dvěma decky jsou Commandeři Tariel a Nicol Bolas, ale vzhledem k tomu, že potřebují ke hře jiná pravidla, se turnaje neúčastní.

Žádné komentáře:

Okomentovat