středa 11. května 2011

Můj face na facebooku

PROČ?!!

Jak vlastně wlkeR k facebooku přišel? Tak 4 roky zpátky, kdy jsem o té věci nikdy neslyšel, mi přišel mail od syna mojí bytné z Newcastlu, že si mě chce přidat jako přítele na facebooku. Tehdy jsem to tak nějak vypustil, ale časem ve mě začalo hryzat svědomí, že na něj nemám žádný kontakt (a musim ho vždycky pozdravovat přes jeho mamku), pročež jsem nakonec na fb přilez a přidal ho.

Druhá věc budiž že tam snad nikdy nic nepostnul.. Ne za mého času, každopádně. ^^;

Ale pokračujme: fajsbuk jako každá správná závislárna má hry. Jel jsem... asi Pet Society, a pak ty mini Encounters co vymysleli D&Dčáci, ty byly nejlep. Během té doby jsem rozeslal tuším do 10 friend requestů, přijal jich kolem 60 (odmít jsem lidi jen neznámé co nepřiložili vzkaz a studenty z praxe... gotta catch them all...) a teď jich opravdu čtu asi těch 10 co jsem si opravdu vyžádal.

Na fejsbuku slovo "přítel" ztrácí svůj význam, protože člověk může přidat jen to a nic jiného. Nemůže přidat kolegu, studenta, spoluhráče... všemu tomu se říká přítel. Což ignoruji. Moje třídění lidí se rozhodně nedá omezit na přítel a ne-přítel, spíš je tak komplexní až skoro neexistuje.

Tak především mám dobré přátele; jsou to lidi se kterýma je mi tak dobře, že prostě vyhledávám jejich společnost, často i ať už se jim to líbí nebo ne. Jejich příspěvek k našemu vzájemnému vztahu ani tak nepřipočítávám, ale asi je logické že abych já se cítil dobře s nima, musejí se oni cítit aspoň relativně dobře se mnou a podle toho taky jednat. Možná jsem masochista, ale zrovna do téhle oblastni to necpu. Dobří přátelé jsou lidé na které mám Skype a čas od času ho i použiju. Pokud ho nemám, snažím se najít jiné způsoby jak být v přímé komunikaci, třeba gmail nebo i ten facebook, když už absolutně není zbytí.

Potom mám přátele, lidi, se kterýma je mi dobře, ale nijak aktivně je nevyhledávám, pokud jim nepotřebuju něco důležitého sdělit. Pokud se zakecáme, jsem tomu rád, a pokud dostanu chuť je oslovit jen tak nazdařbůh, posouvám je do vyšší kategorie.
Zvláštní skupinou jsou sourozenci, což byl svého času trend na chatu pikachu.cz. Z té doby mám poměrně bohatý počet sester, z nichž většina spadá z hlediska komunikace právě do kategorie přátel.

Kolegové jsou "přátelé," které mám pořád na fejsbuku, ale jen pro nouzové stavy typu "jak to je dneska s tou hodinou, odpadá?" nebo "můžeš mi poslat ty protokoly? Mail mam..." Za přátele jako takové je nepovažuju, když už se potkáme, většinou jen vyměníme pozdravy. Pokud už se o něčem bavíme, je to většinou škola, práce, počasí, v případě spoluhráčů karty a komba... nic osobního.

Takže znova, proč jsem na fb? Proč jsem přišel jsem řek už na začátku. Proč jsem neodešel... Je to metoda zabíjení času, i bez her docela účinná. Proč tam přispívám? Jsem attention-whore; a některé věci jsou prostě příliš málo výživné, aby z nich byl blog post. Proč mám tolik přátel? Kdoví, třeba někomu z nich můžu někdy nějak pomoct, ikdyž mi na něm nijak zvlášť nesejde.

Pokud mě chcete někdo po tomhle všem friendnout, be my guests: http://www.facebook.com/wlker

Pokud chcete vědět, do které skupiny "přátel" patříte, nechte comment (a pokud nechcete, taky nechte comment.)

Zatíím!

1 komentář:

  1. FB je posledni moznost jak nekoho rychle a ucinne sehnat. . A pokazde mam strasne dobry pocit, kdyz nekoho vymazu z 'pratel' ^ ^ Coz asi naznacuje, ze jsem na tom vicemene podobne. . Ale 'pratele' jako takovi. . to by bylo na delsi dobu. Myslim ze jsem to mozna i rozebirala u sebe na blogu nez jsem vsechny clanky smazala. . A nebudu se k tomu vracet. .
    Ale stejne ani tam ani nikde jinde oficielne nejsem. .
    Ale ty DnD serie byly opravdu dobre ^ ^ Aspon nejaka hra co mela. . prinejmensim castecne. . smysl ^ ~

    OdpovědětVymazat